<span></span><br /><br /><b></b>


Öğle yemeğini masasında geçiştirenler, sizin için kötü haberlerimiz var. […]

Birçok ülkede öğle yemeği günün ana öğünü olarak kabul ediliyor. Ne de olsa sıcak (veya soğuk) havaya verilen bir mola olmasının yanı sıra, metabolizmamızı tazelemenin ve rutin işlere geri dönmeden önce sosyalleşmenin keyifli bir aracı öğle yemeği.

Ancak araştırmalar gösteriyor ki birçok çalışan düzenli öğle yemeği aralarından yoksun kalıyor.

Modern hayatın cilveleri –yemek hakkında yazı yazanlar da dahil olmak üzere– çoğumuzu masasında, klavyenin önünde kamburu çıkmış, ekranda Facebook açık bir şekilde vasat bir salata veya sandviçle öğle yemeğini geçiştirmeye itiyor. Ancak bu zihinsel ve bedensel sağlığımız için yapabileceğimiz en kötü şeylerden biri.

“İçeride, aynı mekânda kalmak yaratıcı düşünmeye gerçekten ket vuran bir şey,” diyor Kaliforniya Üniversitesi, Davis İşletme Lisansüstü Eğitim Birimi’nde profesör olan ve işyeri psikolojisi üzerinde çalışan Kimberly Elsbach.

Elsbach’a göre ayağa kalkmak ve özellikle dışarı çıkmak, kısa bir mola için olsa dahi, gün içindeki görevlerimizi tamamlamamızda büyük fayda sağlıyor. Üstelik işler için olduğu kadar sırt ve belimiz için de yararlı. Peki enerjimizi geri toplamak için en faydalı besinler hangileri? Sağlık uzmanlarına göre kuruyemiş, balık ve bolca sebze.

Üşenme faslını atlatmak için öğle yemeğini bir mola fırsatı olarak görmek ve ne yiyeceğinize önceden karar vermek gerekiyor. Bu nedenle masanızda salatanızı veya sandviçinizi kemirmeyi bir kenara bırakıp yemeğe çıkın.