Sanatçı Ali Cabbar’ın “Son Gergedanı Ben Vurdum” adlı kamusal alan yerleştirmesi, insanın yaban hayatı yok edişine dair anıt niteliği taşıyor. İstanbul’un Kabataş semtindeki Yanköşe güncel sanat alanının 20 metre yükseklikteki iki duvarını 3 metrelik tuvaller kullanarak bir avcının ganimet odası gibi düzenleyen sanatçı, COVID–19 salgınının ardından insanlığın doğaya yaklaşımını yeniden ele alması gerektiğini vurguluyor.

Projenin adı, yerleştirmede yer alan ve boynuzu için yasadışı avlanması sonucu 2018’de doğada soyu tükenen Kuzey genişağızlı gergedanından geliyor. Ganimet odası duvarının bir diğer karakteri de muhteşem boynuzları yüzünden ganimet avcılarının popüler hedeflerinden biri olan ve son dönemde av turizmi tartışmalarına neden olan Anadolu dağ keçisi.

Doğal ortamlarını yok ettiği hayvan ve bitkileri yok olmaya sürükleyen insan, yerkürenin esenliğini ciddi biçimde tehdit ediyor. Ali Cabbar, doğaya sorumsuzca zarar veren insanın ileride kurban hâline geleceğini vurgulamak için kendi kafasını da ganimet odası duvarına dahil ediyor.

“Son Gergedanı Ben Vurdum” yıl sonuna dek günün her saati, Meclis-i Mebusan Caddesi 85, Kabataş İstanbul adresinde kent sakinlerinin izlemesine açık olacak.

Ali Cabbar
“Son Gergedanı Ben Vurdum”
@alicabbar_studio
http://www.alicabbar.com
@yankoseprojesi
Fotoğraf: Flufoto